Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang Yang berakal [Al-Imran:190]

Saturday, January 8, 2011

Tahun Baru!! (lambat 8 hari)

bismillah...

alhmdulillah alhamdulillah alhamdulillah..

tgh mlm tadi baru menjejakkan kaki semula ke US bumi para (ape ye?). terus dihujani update2 tentang program cuti winter oleh ikhwah2 seperjuangan..rasa sangat rugi kerana tak dapat join bersama mereka, walaupun mungkin pengisian itu pernah ku dapat sebelum2 ini..tapi tentunya tak sama sekiranya dapat bersama mereka yang sangat ku sayangi ini..

ya Allah,

setahun yang lepas, ku rasakan seolah2 berat dan byk sudah tenaga di perah dan di kerah untuk mencari dan mengumpulkan jiwa2 yang mahukan islam, yang mahu berserah kepadaMu, hati mereka, dan persekitaran mereka..lalu mereka berkumpul di muktamar 2010 yang lalu, ketika itu aku tidak dapat melihat wajah mereka ini..tetapi aku yakin bahawa mereka semua semakin dahagakan semakin dambakan tarbiyah dariMu ya tuhan..

maka apakah pada tahun ini, kami yang mengepalai perjuangan ini dapat berehat setelah setahun bekerja keras? dengan hambatan2 dunia yang semakin menuntut kepada perhatian..kelas yang semakin memberati dan sebagainya..

sudah tentu tidak! sudah tentu tidak!!!!!

rehat kami adalah bila kami memejamkan mata kami, syahid di jalanMu..

rehat kami adalah bila kami melangkah masuk ke syurga yang indah milikMu..

rehat kami...bila kami dapat melihat wajahMu nanti...Allah, we miss you..

ya Rabbul izzati,

ya zaljalali wal ikram..

ya rabb yang kepunyaan Mu lah dunia, dan segala isinya ini..

berikanlah kami petunjuk dan bantuanMu..agar dapat kami lakukan yang terbaik dalam hidup kami ini..agar dapat kami lakukan ahsanu amala..

seandainya Kau tak bantu kami, tiadalah tuhan lain yang mampu membantu kami..
seandainya Kau tak rahmati dan berkati perjuangan kami ini, tiadalah tuhan lain yang akan kami persembahkan pengorbanan kami ini..

ya Tuhan..kami berserah kepadaMu..

dengan namaMu, yang Maha pengasih, Yang Maha Penyayang..

ku mulakan tahun baru ini..semoga lebih baik dari tahun2 sebelumnya..

terimalah dari kami oh tuhan..

No comments:

Post a Comment