Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang Yang berakal [Al-Imran:190]

Tuesday, November 30, 2010

terimalah aku..

bismillah..

ya Allah..hati ini..sudah tidak tahu apa rasanya
rindu..sebak..sedih..sunyi..
mengenangkan diri
yang selalu menjauh dari mu..

ya Allah..hati ini..hitam dan kotor
lalu tak dihinggapi cahaya..
aku meraba bagai si buta..
sudikah Kau, menyuluh hati ini?

tuhan..
adakah aku selalu lupa padaMu?
diwaktu aku senang dan selesa?
dan hanya ingatkanMu..
waktu aku susah dan goyah?
adakah aku tergolong dalam golongan itu?

Rabb..
aku tahu Kau dengari rintihan ku ini..
walaupun aku selalu mengabaikan kata-kataMu..
kerana rahmatMu, kerana kasih sayangMu
pada setiap hambaMu..
tidak tertanding luas dan hebatnya..
Kau, yang Maha hebat dalam menyayangi..

tapi, kenapa aku makin jauh dariMu?
tidakkah Kau mahu aku jadi hambaMu yg soleh?
adakah aku tidak layak untuk itu?
adakah Kau tidak pandang akan diriku ini?

ya Allah..ya Allah....ya Allah..
jangan ya Allah..
janganlah kau abaikan aku dari kasih sayangMu..
pilihlah aku oh tuhan..
pilihlah aku...
ambillah aku..
untuk jadi sebahagian dari mereka yang dekat denganMu..

aku sayang padaMu..
aku mahu aku sayang padaMu..
aku mahu aku cinta padaMu lebih dari semua yang ada di langit dan di bumi ini..
tapi hati aku yang kotor ini..
selalu saja bimbang
selalu risau dan takut..
kalau dunia ini tiada padaku
adakah aku akan hidup dengan senang esok hari..
seolah2 dunia ini tuhanku..bukan Kau..

astaghfirullah..
ampuni aku ya Allah..
ya Rabbi..
bukan sengaja aku menduakan Mu..
aku alpa..aku leka..
terimalah taubat ku ini oh Allah..
janganlah kau humbankan aku
dalam kalangan orang2 yang kau tak pandang..
ampuni aku ya Allah..
maafkan aku..

ya Allah,
aku yakin akan janjiMu
di sana nanti
ada syurga..
yang indah permai...
didalamnya ada segala2nya..
ada sungai yang indah..
ada teman2 yang cantik dan membahagiakan..
semua yang akan kesana, pastinya tenang..
pasti seronok..

tapi, layakkah aku untuk bersama mereka di sana......................
Allah.....

terimalah aku..

1 comment: